sâmbătă, 12 aprilie 2008

Vulcanul Irazu

Azi am fost iar prin imprejurimi: la vulcanul Irazu. Dupa ce acum o saptamana v-am povestit de vulcanul Poas si acum o luna de vulcanul Arenal ati putea spune ca numai vulcani vedem in ultima vreme, dar daca au multi... Ce sa facem si noi? Promitem ca data viitoare vizitam alta forma de relief.

Irazu este foarte aproape de San Jose, la doar 53 km si are o inaltime de 3432 m. Este cel mai inalt vulcan din Costa Rica. Ca sa ajungi la el trebuie sa mergi pe Interamerican Highway vreo 30 km spre Panama pana ajungi in Cartago, apoi continui pe un drum de munte virajat si dragut. Noi am fost impreuna cu 2 colegi de la serviciu, Josue and Katherine, care ne-au dat mai multe informatii despre vulcanul Irazu si despre Costa Rica in general. Bineinteles ca si aici la intrarea in Parcul National noua ni s-a perceput o taxa de turisti, adica 10 dolari... pe cand, pentru localnici taxa e de 2 dolari. Eh... asa e si in Romania... cum e prins un strain, toti sar pe el.

La sosire am fost intampinati de un locuitor al zonei: un pisote (nu-i stiu denumirea in romana, poate ne ajuta cineva mai bun la zoologie...). Era asa de bland, as putea spune ca era domestic: poza, topaia, manca de la oameni, statea la mangaiat... ce mai, era vedeta.

In jurul craterelor parea ca e un mic desert format din cenusa de la vulcan. Si aici erau 2 cratere, insa de data aceasta aveau dimensiuni apropiate... aproximativ 1 km in diametru. Craterul mare al vulcanului avea in mijloc un lac cu apa verzulie. Ne-am pozat cu vulcanul, ne-am pozat cu gardul, ne-am pozat intre noi... ne-am pozat cu toata lumea. Radu era sa cada in vulcan pentru ca nu a respectat indicatoarele si a trecut de partea cealalta a gardului (si eu am facut asta, dar eu m-am tinut mai bine pe picioare :P).

Bineinteles ca si vulcanul Irazu face parte din Cercul de Foc al Pacificului, impreuna cu toti ceilalti vulcani din zona Oceanului Pacific. Am aflat ca in Costa Rica sunt 112 formatiuni vulcanici, unele mai mici, unele mai mari si nu toate active.

Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 1Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 2Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 3
Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 4Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 5Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 6
Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 7Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 8Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 9
Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 10Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 11Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 12
Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 13Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 14Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 15
Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 16Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 17Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 18
Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 19Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 20Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 21
Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 22Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 23Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 24
Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 25Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 26Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 27
Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 28Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 29Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 30
Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 31Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 32Vulcanul Irazu, Costa Rica - poza 33

Pe dupa-amiaza am ajuns acasa obositi, dar fericiti ca am mai bifat un obiectiv turistic pe lista noastra. Sa vedem care va fi urmatorul... Pana atunci: Hasta luego! Si admirati pozele de la vulcanul Irazu!

SlideShow aici



1 comments:

Iulia Fatu spunea...

Cadea scumpicul in crater?...Iul, ai grija!

 
Managed by Radu Dick